BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en dygtig chefsergent, med gode samarbejdsevner og erfaring, til stillingen som sagsbehandler og kontorleder i vores Administrationssektion (J1) ved Specialoperationskommandoen.
Om os
Specialoperationskommandoen (SOKOM) er den overordnede kommando for Danmarks specialoperationsstyrker, Jægerkorpset med Siriuspatruljen og Frømandskorpset.
Specialoperationskommandoen og de to specialoperationskorps støttes i flere sammenhænge af Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet samt Arktisk Kommando og samarbejder med eksterne partnere i både Danmark og udlandet. Opgaveløsningen er karakteriseret ved uventede og innovative metodevalg, tætte partnerskaber og alternativ styrkeanvendelse.
Specialoperationskommandoen blev oprettet i 2015 og er placeret på Flyvestation Aalborg.
Administrationssektionen (J1) leverer administrativ støtte til SOKOM stab samt Jægerkorpset og Frømandskorpset.
Vi har en uformel omgangstone, hvor samarbejde, humor i hverdagen og et godt socialt sammenhold skaber grundlag for at håndtere hverdagens mangeartede udfordringer.
Om stillingen
Du vil blive kontorleder af det ene af to kontorer i J1 sektionen ved staben for Specialoperationskommandoen. Kontoret omfatter, foruden dig, to korporaler og to civile medarbejdere. J1-sektionen omfatter chef, næstkommanderende og to kontorer.
Din opgave bliver at støtte sektionschefen inden for relevante sagsområder, herunder særlig struktur, bemanding, rejser og aktivitetsopfølgning. Du skal desuden forvente at indgå i faglig sparring samt at agere som repræsentant for sektionen i udvalgte arbejdsgrupper.
Derudover skal du forvente at bidrage til den bredere NIV-II sagsbehandling i sektionen og håndtere sager af både individuel og generel karakter inden for det administrative område, herunder eksempelvis struktur- og organisationsstyring, rejsedirektiver, arbejdstid, sygefravær m.m. Du bør endvidere have kendskab til aktivitetsstyring i Forsvaret.
I samarbejde med sektionschefen skal du rådgive chefer og ledere i staben og ved korpsene i forvaltningsgrundlaget inden for personeladministrative sager.
Du skal ofte arbejde med DeMars i forbindelse med strukturstyring, kontrol af arbejdstidsstyring ved underliggende myndigheder samt trække rapporter til brug som ledelsesinformation for chefer i staben og underliggende myndigheder.
Du vil i stillingen opleve en stor grad af frihed under ansvar inden for tildelte opgaver, hvor du får mulighed for at arbejde selvstændigt samt at nytænke og udvikle eksisterende arbejdsgange og processer.
Om dig
Vi forventer, at du er udnævnt chefsergent eller at du er seniorsergent og kan opfylde kravene til udnævnelse inden for en årrække, herunder at du er klar til at gennemføre en uddannelse på minimum uddannelsesniveau 5 på kvalifikationsrammen for livslang læring. Vi ser gerne at du fremstår som en rollemodel og har anciennitet som mellemleder på ca. 15 - 20 år, heraf ca. 4 – 6 år som udnævnt seniorsergent. Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet kan du ansættes på en uddannelsesaftale. Udnævnelse til chefsergent finder sted når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorerer de almene krav for udnævnelse.
Du har kendskab til alle former for administrative opgaver, herunder ressourcestyring og strukturstyring. Du har tidligere beskæftiget dig med personeladministration, herunder administration og forvaltning af arbejdstid og rejser.
Du har endvidere et godt kendskab til Forsvarets IT systemer, specielt DeMars og WorkZone.
Du skal selvstændigt kunne varetage sagsbehandling på varierede sagsområder, der kræver faglig viden, og i den forbindelse kunne udtrykke dig let og forståeligt på skrift. Det er en fordel, hvis du har sagsbehandlererfaring fra en NIV-II eller III myndighed.
Du arbejder effektivt og målrettet, forstår at prioritere dine arbejdsopgaver og kan overholde deadlines. Da du vil få en stor berøringsflade, er det vigtigt at du besidder gode samarbejdsevner og bidrager med en høj faglighed, ligesom du i det daglige skal kunne bevare overblikket i pressede situationer.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Stillingen kan besættes af en seniorsergent med et godt udviklingspotentiale.
Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre og relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Aalborg.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for J1, major Jan Bjerre Holst på tlf.: 728 57118.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Birgit Dyrholm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 71 eller mail FPS-BDY@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er 25. februar 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 1. april 2024 eller efter aftale.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM Specialoperationskommandoen
Specialoperationskommandoen indgår i Forsvarskommandoen og omfatter en kommandostab, Frømandskorpset, Jægerkorpset og Siriuspatruljen.
Specialoperationskommandoens opgaveløsning er karakteriseret af uventede og innovative metodevalg, tætte partnerskaber, overraskende styrkeanvendelse og bidrager til at beskytte og fremme Danmarks interesser, nationens sikkerhed og borgernes tryghed.
Specialoperationskommandoen er ansvarlig for styrkeproduktion og styrkeopstilling af specialoperationsstyrkebidrag til operative styrkeindsættelser og beredskaber. Herunder opstillingen af et dansk kernebidrag til NATO Composite Special Operations Component Command, der skal kunne indsætte specialstyrker i internationale operationer og virke på operativt niveau.
Det værnsfælles og tætte samarbejde på tværs af Forsvarets kapaciteter er et helt centralt element i Specialoperationskommandoens motto: ”Styrke Gennem Fælles Indsats”
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Aalborg, Thisted Landevej , 9430 Vadum
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984689